pondělí 2. února 2015

Can people change?


Tenhle článek jsem chtěla napsat už nějakou dobu, ale pořád jsem měla nějak pocit, že by mi psaní tohohle článku zabralo hrozně moc času a děsně dlouho bych nad tím přemýšlela. Teď jsem se konečně rozhodla to risknout a napsat... Třeba to ani nedopíšu.
Z vlastního života mám se změnami hodně zkušeností. Jeden z důvodů, proč článek píšu zrovna teď, je ten, že já sama jsem se za posledních pár měsíců neuvěřitelně změnila. Spousta mých kamarádek se strašně změnily a některé tolik, že už si vůbec nerozumíme. Každopádně název článku říká: "Can people change?" a takhle když o tom mluvím, to zní, jak když je to samozřejmost. Můj názor na tuto otázku je takový, že se lidé můžou změnit v tom směru, že mají rádi něco jiného, že tráví čas jinak s jinými lidmi, chovají se jinak, oblékají se jinak a tak podobně. Ale myslím, že se nikdy nemůžou změnit v něco, co nebyli. To prostě nejde. Jsem si jistá, že se mnou někdo nebude souhlasit, to určitě, protože na tohle budou názory různé.
Už jsem se v nějakém z mých článků zmiňovala o tom, že jsem se změnila z negativního pesimisty na věčně pozitivního usměvavýho šílenýho optimistu. Což zní jako dost velká změna, protože je to úplný opak, ale pravděpodobně jsem byla optimistka vždycky, akorát jsem si to neuvědomila. Nevím. Lidé se rozhodně mění, pořád, každý den, každou minutu, každou sekundu. Vyvíjíme se, dospíváme, poznáváme nové věci, zažíváme nové zážitky, které nás můžou nadosmrti poznamenat. Když teď nad tím tak přemýšlím, možná se můžeme změnit v něco, co nejsme, kvůli okolnostem, kvůli něčemu tragickému nebo tak. Potom možná budeme úplně jiný člověk, ale řekla bych, že v hloubi duše budeme furt stejní. Ten základ se nikdy nezmění, ať se snažíme jakkoliv.

Žádné komentáře:

Okomentovat