pondělí 23. února 2015

Looking for Alaska


OBSAHUJE SPOILERY!!

Na tuhle knížku jsem se hrozně těšila, jelikož jsem se do stylu psaní Johna Greena naprosto zamilovala a navíc jsem na internetu četla několik úryvků, které mě neuvěřitelně zaujaly. Nevěděla jsem skoro vůbec, o čem to je, ale trošku představu jsem měla.
Moje ségra si tu knížku už před dlouhou dobou kupovala, ale půjčovala si to její kamarádka, takže jsem to nemohla číst. Postupně jsem ji "otravovala", ať nám to vrátí a když jsem dostala tu knížku do ruky, okamžitě jsem to začala číst i přesto, že jsem měla rozečtených tisíc dalších knížek (což mám pořád). Měla jsem od toho dost veliké očekávání, takže jsem se trošku bála toho, že mě to zklame.
Tohle je první recenze, co tu píšu, což má tak trochu důvod - nikdy jsem v recenzích dobrá nebyla, protože se mi líbí skoro všechno a nikdy nejsem schopná své pocity vyjádřit, ať už se to týká čehokoliv, takže snad to nějak zvládnu a bude to dávat smysl. Heh. Konečně k samotné recenzi... (Když nad tím teď přemýšlím, měla jsem to napsat dřív, protože tu knížku jsem přečetla asi před měsícem a od té doby jsem toho měla v hlavě dost.) Jak jsem řekla, mám strašně ráda styl psaní Johna Greena, takže co se týče toho, jak je kniha napsaná, tak s tím jsem byla maximálně spokojená. Příběh se mi líbil, vážně hodně, jelikož to nebyla taková ta klasická slaďárna, láska na první pohled a tak (ne, že bych s tím měla nějaký problém, to rozhodně ne, ale mám ráda originalitu). Upřímně, když se nad tím tak zamýšlím, kdybych měla popsat, o čem to je, vůbec netuším, co bych řekla. Každopádně... knížka mě rozhodně nezklamala. Nevěděla jsem skoro vůbec nic o ději, takže když jsem se blížila k zjištění toho, co je vlastně to "before" a "after" (četla jsem to v angličtině), málem mě to zabilo. Jak jsem psala v minulém článku, když mám vážně ráda nějakou postavu a umře, tak je to jako bych ztratila kamaráda. Navíc konečně se to schylovalo k tomu, že se dají dohromady a pak umře? Brečela jsem u toho jako želva. Je to naprosto krásná knížka, ale musím teda říct, že ta "after" část už se mi zas až tolik nelíbila. Ne, že by to bylo nudné, to ne, ale už to nebylo tak úplně ono.

Žádné komentáře:

Okomentovat